Solen skiner och alla djungelns djur har samlats vid sjön för att leka kurragömma – men pandan är sen, som alltid!
För att snabbt träffa sina kompisar bestämmer hon sig för att hoppa i floden och plaska så att de ska komma fram från sina gömställen.
Man börjar med att försöka skjutsa pandan till mitten av sjön genom att snärta till den med fingret.
• Om pandan inte når sjön (d.v.s. inte rör de blå områdena) får man vända upp 1 djurbricka .
• Om pandan hamnar på kanten av sjön (det ljusblå området) får man vända upp 2 djurbrickor .
• Om pandan hamnar i mitten av sjön (det mörkblå området) får man vända upp 3 djurbrickor.
Den som först hittar alla djur som gömmer sig vinner.
Antal spelare: 2-4
Speltid: 1-15 Minuter
Ålder: 6+
Läs mer om Lautapelit Panda Splash (Nordic)
Hitta Brädspel även hos: